„Kocham Polskę, wspieram polskich przedsiębiorców” – takie hasło ma tegoroczna kampania społeczna Młodzieży Wszechpolskiej w Lublinie. Narodowcy promują postawę patriotyzmu konsumenckiego, ważnej zwłaszcza w czasie kryzysu.
Jak co roku, w dniu 14 lutego w walentynki i w kolejną rocznicę powstania Armii Krajowej działacze Młodzieży Wszechpolskiej z Lublina przeprowadzili akcję Kocham Polskę. Celem akcji jest przypomnienie Polakom o rocznicy powstania AK, a także odczarowanie komercyjnego charakteru tego święta i podkreślenie, że Ojczyzna także jest warta miłości, o czym w codziennym zabieganiu często zdarza się zapomnieć.
Dzisiaj o godzinie 11:00 przed ratuszem na Placu Łokietka odbyła się konferencja prasowa inaugurująca tegoroczną edycję kampanii pod hasłem „Kocham Polskę, wspieram polskich przedsiębiorców„.
– W tym roku pragniemy skupić się na kwestii solidarności narodowej z polskimi przedsiębiorcami. Jak powszechnie wiadomo, kryzys spowodowany pandemią koronawirusa spowodował już znaczne straty dla polskiej gospodarki, wiele polskich firm ogłosiło upadłość nie mając szans na utrzymanie się na rynku. Coraz większa liczba Polaków traci pracę, płace nie rosną, a rodzimi przedsiębiorcy, niejednokrotnie zadłużeni wielkimi kredytami, są zmuszeni do kolejnych cięć kosztów i innych desperackich kroków, których celem jest utrzymanie swoich firm. – mówią przedstawiciele Młodzieży Wszechpolskiej. – Pamiętajmy, korzystając z usług rodzimych przedsiębiorców, zatrudniających polskich pracowników, przyczyniamy się do polepszenia kondycji narodowej gospodarki, a także do polepszenia bytu naszych rodaków. W dobie pogłębiającego się kryzysu kupowanie polskich produktów jest naszą cegiełką do poprawy stanu gospodarki i wsparciem dla wielu branż, dla których nadchodzący czas zadecyduje o utrzymaniu się na rynku bądź upadłości. Kochamy Polskę, więc bądźmy solidarni! – dodają narodowcy.
W ramach akcji Wszechpolacy rozdają spotkanym mieszkańcom miasta okolicznościowe plakaty zwracające uwagę na określone kwestie i zagadnienia związane z patriotyzmem. W poprzednich latach rozdawane plakaty dotyczyły kwestii rodziny, pro-life, sztafety pokoleń, żołnierzy wyklętych, ojców niepodległości czy ekologii.