Komiks Gothic został wydany w czerwcu dwutysięcznego roku, scenarzystą dzieła był Thorsten Felden, a wydawcą Egmont Interactive. Cały komiks przedstawia nam historię czterech najbliższych przyjaciół głównego bohatera gier serii Gothic. Czyli Miltena, Lestera, Gorna i Diego.
W więzieniu w Khorinis dowiadujemy się, że przyszły mag ognia został zesłany do Górniczej Doliny za dezercję z królewskiej armii. Lester dostał swoją karę za potrójne zabójstwo, a Gorn za pobicie strażnika. Jakie winy popełnił Diego – tego nie wiemy.
Reszta fabuły rozgrywa się już w Górniczej Dolinie, a wszystkie problemy bohaterów wynikają z burdy wznieconej przez półnagiego Gorna, po tym jak odmówiono mu wstępu do magazynu z alkoholem. Po przeczytaniu komiksu możemy się domyślić, że kilka pomysłów na grę zostało w trakcie jej realizacji zarzuconych.
Nie zgadza się również kilka faktów. Miasto „Khorinis” w komiksie jest o wiele większe niż w finalnej wersji, w dodatku na papierze nie ma dostępu do morza. Zbroje postaci były raczej stylizowane na starożytne, niż tak jak w grze na średniowieczne.
Zobacz też: Jan Hardy: Niniwa – krótka recenzja
W komiksie poznajemy też, znanego z pierwszej części Gothica, magnata z Górniczej Doliny Gomeza. Wygląda on zupełnie inaczej niż w finalnej wersji gry. Komiks rzuca też trochę światła na zniszczenia najważniejszej lokacji w pierwszej części Gothica.
Widzimy również kilka gatunków zwierząt, które albo do momentu rozpoczęcia gry wyginęły, albo były zbyt trudne do wprowadzenia w grze. Mowa tu o nietoperzach i koniach.
Wszystkim miłośnikom tej popularnej w Polsce serii gier gorąco polecam, zwłaszcza, że czwartej części gry raczej szybko nie dostaniemy.