Fundacja Wolności przedstawiła raport wydatków urzędu miasta Lublin na reklamę i ogłoszenia w lokalnych mediach, z którego wynika, że w 2019 roku urzędnicy wydali na media ponad 438 tys. zł.
Gdzie trafiają pieniądze przeznaczane na reklamę z urzędu miasta w Lublinie? Na stronie Fundacji czytamy:
Najwięcej (159 tys. zł) trafiło do Polska Press, wydawcy Kuriera Lubelskiego. Za te pieniądze miasto wykupiło usługi promocyjne, wydanie gazetki „Lubelski Senior” (20 910 zł) oraz kampanie promocyjne związane z MŚ w piłce nożnej U‑20, promującego selektywną zbiórkę odpadów oraz plebiscytu sportowego Kuriera (trzy razy po 12 300 zł).
Sporą sumę UM przekazał także Agorze. Wydawca Gazety Wyborczej zainkasował ponad 102 tysiące zł. Wydawca Dziennika Wschodniego, Corner Media zarobił 58 tys. zł. Do Radia Lublin trafiło ponad 35 tys. zł. Mniejsze kwoty trafiły do TVP Lublin (18 450 zł), grupy medialnej ATM (12 500), spółki Medialny24 (10 400), magazynu Panorama Lubelska (9,8 tys.), spółki Doradztwo Mediowe (8,3 tys.), magazynu LAJF (8,2 tys.), Gościa Niedzielnego (6,4 tys.), wydawcy Ringier Axel Springer (3,7 tys.), Stowarzyszenia Lubelski Klub Biznesu (2,7 tys.) oraz Lubelska.tv (2,4 tys.).
W tym roku Urząd Miasta Lublin wydał już 180 tys. zł. Zdecydowaną większość przeznaczono na reklamy i promocję w Kurierze Lubelskim 80 tys. oraz Gazecie Wyborczej 61 tys. Kurier i GW to zdecydowanie dwa tytuły, które dominują wśród odbiorców pieniędzy przeznaczanych na reklamę przez urzędników w Lublinie.