Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że Biedronka przez kilka lat wprowadzała klientów w błąd w związku z cenami produktów.
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył na właściciela Biedronki, spółkę Jeronimo Martins Polska, karę w wysokości 115 milionów złotych. Powodem jest nieprawidłowe uwidacznianie cen w sklepach sieci Biedronka. Skarżyli się na to sami klienci.
Setki sygnałów dotyczyły wyższych cen w kasie niż na sklepowych półkach lub braku cen przy towarze. Skargi dały podstawę do wszczęcia postępowania przeciwko Jeronimo Martins Polska. W jego trakcie Prezes Urzędu zlecił kontrole Inspekcji Handlowej, które potwierdziły skalę nieprawidłowego informowania o cenach w sklepach należących do JMP. Z ustaleń Urzędu wynika, że praktyka trwa co najmniej od 2016 r.
UOKiK
Różnice w cenach wynosiły nawet po kilka złotych za jeden produkt.