Mieszkanka Chełma padła ofiarą oszustwa internetowego

Mieszkanka Chełma padła ofiarą oszustwa internetowego, gdy osoba podszywająca się pod jej koleżankę poprosiła o opłacenie transakcji.

W tym celu wygenerowała kod BLIK do płatności internetowej na kwotę 460 złotych, który przekazała. Jak się później okazało, ktoś włamał się na konto tej koleżanki i rozsyłał fałszywe wiadomości. Apelujemy o większą ostrożność i weryfikację informacji otrzymywanych drogą elektroniczną.

W miniony weekend dyżurny komendy otrzymał zgłoszenie o oszustwie internetowym metodą na BLIKa. O fakcie tym poinformowała 29-letnia chełmianka, która straciła 460 złotych. Z relacji zgłaszającej wynika, że na portalu społecznościowym otrzymała od koleżanki wiadomość z prośbą o opłacenie transakcji. Będąc przekonaną, że faktycznie pomaga właśnie tej osobie wygenerowała na swoim koncie bankowym kod i wysłała go.

Kiedy jednak koleżanka po raz drugi w podobny sposób poprosiła ją o finansowe wsparcie, wydało jej się to podejrzane. Gdy zadzwoniła chcąc to wyjaśnić okazało się, że jej konto zostało przejęte przez nieznaną osobę, która podszywała się pod nią i rozsyłała fałszywe wiadomości.

Policja apeluje:

Apelujemy o ostrożność w przypadku otrzymania tego typu wiadomości. Zanim zdecydujemy się na przekazanie pieniędzy skontaktujmy się z tą osoba, aby sprawdzić czy faktycznie potrzebuje takiej pomocy.