Piłkarska Ekstraklasa SA prowadzi sprzedaż praw transmisyjnych meczów. Wznawiana liga po ponad dwumiesięcznej przerwie spowodowanej pandemią stała się rozchwytywany wśród zagranicznych stacji telewizyjnych. Do tej pory sfinalizowano umowy z podmiotami z Wielkiej Brytanii, Irlandii, Danii, Szwecji, Norwegii oraz Izraela.
Poszerzono też współpracę o transmisje kolejnych meczów na terenie Niemiec, Austrii
i Szwajcarii. W toku są dalsze negocjacje z partnerami z Europy.
Chcemy wykorzystać zainteresowanie naszą ligą, która ruszy jako jedna
komentuje Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasy SA.
z pierwszych w Europie po epidemii, do promocji naszych rozgrywek i własnego serwisu OTT – Ekstraklasa.TV. Z założenia sprzedajemy po 2 mecze w każdej kolejce w ramach niewyłącznych licencji. Prowadzimy rozmowy bezpośrednio z nadawcami,
ale też z agencjami zajmującymi się sprzedażą praw mediowych na różnych rynkach
oraz pośrednikami oferującymi wsparcie na wybranych terytoriach, rozmawiamy także
z zewnętrznymi platformami OTT.
Na tym etapie, wg już podpisanych umów, mecze PKO Bank Polski Ekstraklasy będą pokazywane w tym sezonie w co najmniej 16 krajach. Spodziewamy się, że kolejne umowy zostaną podpisane jeszcze w maju lub na początku czerwca.
Przypomnijmy, że 16 maja jako pierwsza ruszyła niemiecka Bundesliga.