W ubiegłym roku polska sieć sklepów Dino otworzyła 343 nowe obiekty ustanawiając tym samym nowy rekord.
Sieć Dino rośnie w rekordowo szybkim tempie. Na koniec 2021 roku cała sieć sklepów liczyła 1 815 obiektów. To o 342 sklepy więcej niż w 2020, co oznacza, że przy 343 otwarciach doszło do zamknięcia jednego sklepu.
„DINO POLSKA” S.A. otworzyła w 2021 r. 343 nowe sklepy wobec 255 marketów rok wcześniej. Na koniec 2021 r. sieć liczyła 1815 sklepów. Powierzchnia sprzedaży sklepów Dino wyniosła 710,4 tys. mkw. wobec 573,5 tys. mkw. rok temu.
czytamy w komunikacie prasowym na stronie grupadino.pl
Lider polskiego handlu detalicznego, sieć sklepów Biedronka aktualnie liczy 3174 sklepy. Dino ze swoimi 1815 obiektami znajduje się obecnie na poziomie rozwoju Biedronki z około 2012 roku. Sieć sklepów Jeromimo Martins rekordowy przyrost notowała w 2013 r., kiedy powiększyła się o 268 punktów. Dino ze wzrostem 343 w 2021 roku śrubuje swój kolejny rekord (wcześniejszy rekord sieci pochodził z 2017 roku i wynosił 264 nowe obiekty).
Dino to sieć rozpowszechniona przede wszystkim na zachodzie Polski, jednak w ostatnich latach sklepy tej marki pojawiają się także na wschodzi, w tym także na Lubelszczyźnie. Obecnie w naszym regionie: Dino posiada sklepy m.in. w Świdniku, Kraśniku, Międzyrzecu Podlaskim, Chodlu, Piotrkowie Drugim, Trzydniku Dużym, Kraczewicach Prywatnych Karczmiskach Pierwszych, Urządkowie, Janowcu, Przybysławicach, Marcinowie, Staninie, Komarówce Podlaskiej, Kąkolewnicy, Panieńszczyźnie i w Słupie. Sieć konsekwentnie omija większe miasta skupiając się na rozwoju na terenach wiejskich i w miasteczkach.
Tempo rozwoju sieci odbija się na notowaniach Dino na giełdzie. Po pierwszej sesji w 2022 r. Dino było czwartą polską spółką o największej kapitalizacji (ustępując tylko PKO BP, PGNiG i Santander BP). Największy akcjonariusz Dino Polska, czyli dysponujący 51,15 proc. akcji spółki Tomasz Biernacki, jest obecnie najbogatszym Polakiem.